Script Problem

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FabricioSouza

Well-Known Member
Mar 15, 2018
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Hello, so I'm doing a Skript of game mode. But my problem is that I wanted a gamemode script in two ways. The first is that when the player executes the / gamemode 1 command the player will win gamemode 1. But if the player executes the / gamemode command LimeGlass 1 LimeGlass will win the gamemode. I did it but it did not happen.

Code

code_language.skript:
command /gamemode [<Text>]:
    permission: skript.gamemode
    permission message: &cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.
    trigger:
        if arg-1 is not set:
            broadcast "&cUtilize: /gm <0,1,2,3>."
        if arg 1 is "0" or "survival":
            set player's gamemode to survival
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &csobrevivência&6."
            
        if arg 1 is "1" or "creative":
            set player's gamemode to creative
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &ccriativo&6."
            
        if arg 1 is "2" or "adventure":
            set player's gamemode to adventure
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &caventura&6."
            
        if arg 1 is "3" or "spectator":
            execute command "/minecraft:gamemode 3 %player%"
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &cespectador&6."
                                        
    
command /gamemode [<Offline Player>] [<Text>]:
    permission: skript.gamemode
    permission message: &cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.
    trigger:
        if arg-1 is not set:
            broadcast "&cUtilize: /gamemode <gamemode>."
        if arg-2 is not set:
            send "&cUtilize: /gamemode <jogador> <gamemode>."
        if arg-1 is set:
            if arg 2 is "sobrevivência" or "sobrevivencia" or "survival" or "0":
                set arg-1 gamemode to survival
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para sobrevivência."
            
            if arg 2 is "criativo" or "creative" or "1":
                set arg-1 gamemode to creative
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para criativo."
            
            if arg 2 is "aventura" or "adventure" or "2":
                set arg-1 gamemode to adventure
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para ventura."
            
            if arg 2 is "espectador" or "spectator" or "spectator":
                set arg 1 gamemode to spectator
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para &cespectador&6."   
                
            if arg 1 is "sobrevivência" or "sobrevivencia" or "survival" or "0":
            set player's gamemode to survival
            send "&eO seu modo de jogo foi alterado para sobrevivência."
            
            if arg 1 is "criativo" or "creative" or "1":
                set player's gamemode to creative
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para criativo."
            
            if arg 1 is "aventura" or "adventure" or "2":
                set player's gamemode to adventure
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para ventura."
            
            if arg 1 is "espectador" or "spectator" or "spectator":
                set player's gamemode to spectator
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para &cespectador&6."
 
Hello, so I'm doing a Skript of game mode. But my problem is that I wanted a gamemode script in two ways. The first is that when the player executes the / gamemode 1 command the player will win gamemode 1. But if the player executes the / gamemode command LimeGlass 1 LimeGlass will win the gamemode. I did it but it did not happen.

Code

code_language.skript:
command /gamemode [<Text>]:
    permission: skript.gamemode
    permission message: &cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.
    trigger:
        if arg-1 is not set:
            broadcast "&cUtilize: /gm <0,1,2,3>."
        if arg 1 is "0" or "survival":
            set player's gamemode to survival
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &csobrevivência&6."
          
        if arg 1 is "1" or "creative":
            set player's gamemode to creative
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &ccriativo&6."
          
        if arg 1 is "2" or "adventure":
            set player's gamemode to adventure
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &caventura&6."
          
        if arg 1 is "3" or "spectator":
            execute command "/minecraft:gamemode 3 %player%"
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &cespectador&6."
                                      
  
command /gamemode [<Offline Player>] [<Text>]:
    permission: skript.gamemode
    permission message: &cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.
    trigger:
        if arg-1 is not set:
            broadcast "&cUtilize: /gamemode <gamemode>."
        if arg-2 is not set:
            send "&cUtilize: /gamemode <jogador> <gamemode>."
        if arg-1 is set:
            if arg 2 is "sobrevivência" or "sobrevivencia" or "survival" or "0":
                set arg-1 gamemode to survival
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para sobrevivência."
          
            if arg 2 is "criativo" or "creative" or "1":
                set arg-1 gamemode to creative
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para criativo."
          
            if arg 2 is "aventura" or "adventure" or "2":
                set arg-1 gamemode to adventure
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para ventura."
          
            if arg 2 is "espectador" or "spectator" or "spectator":
                set arg 1 gamemode to spectator
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para &cespectador&6." 
              
            if arg 1 is "sobrevivência" or "sobrevivencia" or "survival" or "0":
            set player's gamemode to survival
            send "&eO seu modo de jogo foi alterado para sobrevivência."
          
            if arg 1 is "criativo" or "creative" or "1":
                set player's gamemode to creative
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para criativo."
          
            if arg 1 is "aventura" or "adventure" or "2":
                set player's gamemode to adventure
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para ventura."
          
            if arg 1 is "espectador" or "spectator" or "spectator":
                set player's gamemode to spectator
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para &cespectador&6."
Try using
code_language.skript:
command /gamemode [<string>] [<text>]:
    trigger:
        if arg-2 is set:
            set {_arg-1} to arg-1 parsed as offlineplayer
            # gamemode commands where player sets arg-2, but you need to replace all 'arg-1' with '{_arg-1}'
        else:
            # gamemode commands where the player doesnt set arg-2
 
Hello, so I'm doing a Skript of game mode. But my problem is that I wanted a gamemode script in two ways. The first is that when the player executes the / gamemode 1 command the player will win gamemode 1. But if the player executes the / gamemode command LimeGlass 1 LimeGlass will win the gamemode. I did it but it did not happen.

Code

code_language.skript:
command /gamemode [<Text>]:
    permission: skript.gamemode
    permission message: &cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.
    trigger:
        if arg-1 is not set:
            broadcast "&cUtilize: /gm <0,1,2,3>."
        if arg 1 is "0" or "survival":
            set player's gamemode to survival
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &csobrevivência&6."
           
        if arg 1 is "1" or "creative":
            set player's gamemode to creative
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &ccriativo&6."
           
        if arg 1 is "2" or "adventure":
            set player's gamemode to adventure
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &caventura&6."
           
        if arg 1 is "3" or "spectator":
            execute command "/minecraft:gamemode 3 %player%"
            send "&6Definido o modo de jogo de %player% para &cespectador&6."
                                       
   
command /gamemode [<Offline Player>] [<Text>]:
    permission: skript.gamemode
    permission message: &cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.
    trigger:
        if arg-1 is not set:
            broadcast "&cUtilize: /gamemode <gamemode>."
        if arg-2 is not set:
            send "&cUtilize: /gamemode <jogador> <gamemode>."
        if arg-1 is set:
            if arg 2 is "sobrevivência" or "sobrevivencia" or "survival" or "0":
                set arg-1 gamemode to survival
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para sobrevivência."
           
            if arg 2 is "criativo" or "creative" or "1":
                set arg-1 gamemode to creative
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para criativo."
           
            if arg 2 is "aventura" or "adventure" or "2":
                set arg-1 gamemode to adventure
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para ventura."
           
            if arg 2 is "espectador" or "spectator" or "spectator":
                set arg 1 gamemode to spectator
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para &cespectador&6."  
               
            if arg 1 is "sobrevivência" or "sobrevivencia" or "survival" or "0":
            set player's gamemode to survival
            send "&eO seu modo de jogo foi alterado para sobrevivência."
           
            if arg 1 is "criativo" or "creative" or "1":
                set player's gamemode to creative
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para criativo."
           
            if arg 1 is "aventura" or "adventure" or "2":
                set player's gamemode to adventure
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para ventura."
           
            if arg 1 is "espectador" or "spectator" or "spectator":
                set player's gamemode to spectator
                send "&eO seu modo de jogo foi alterado para &cespectador&6."
You’ve set your first argument to offline player, but in your Code your saying “if arg-1 is “survival””
Survival is a text not an offline player
 
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