Solved Problem with /pay command

  • Welcome to skUnity!

    Welcome to skUnity! This is a forum where members of the Skript community can communicate and interact. Skript Resource Creators can post their Resources for all to see and use.

    If you haven't done so already, feel free to join our official Discord server to expand your level of interaction with the comminuty!

    Now, what are you waiting for? Join the community now!

  • LOOKING FOR A VERSION OF SKRIPT?

    You can always check out skUnity Downloads for downloads and any other information about Skript!

Status
Not open for further replies.

DieserTicket

New Member
Feb 11, 2019
9
0
0
23
Hey i wanna make my own Economy with skript.
My problem is when i use /pay ingame it doesnt do anything.
and i dont know why.
Maybe you can tell me why... heres my skript.

Code:
on first join:
    wait 5 seconds
    message "&6&lGELD &8︳ &7Du hast dein Startkapital von &c500.000 Tokens &7erhalten."
    set {tokens.%player%} to 500000
command /geld [<player>] [<text>]:
    trigger:
        if arg 1 is not set:
            message "&6&lGELD &8| &7Dein Kontostand: &c%{tokens.%player%}% Tokens"
            stop
        if arg 1 is set:
            message "&6&lGELD &8| &7%arg 1%'s Kontostand: &c%{tokens.%arg 1%}% Tokens"
            
command /settokens [<player>] [<number>]:
    permission: geld.setzen
    permission message: &6&lGELD &8| &7Dazu fehlt dir die Berechtigung.
    trigger:
        if arg 1 is not set:
            message "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/settokens &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
            stop
        if arg 2 is not set:
            message "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/settokens &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
            stop
        if arg 2 is set:
            set {tokens.%arg 1%} to arg 2
            message "&6&lGELD &8| &7Der Kontostand von &c%arg 1% &7wurde auf &c%arg 2% &7gesetzt."
            message "&6&lGELD &8| &7Dein Kontostand wurde auf &c%arg 2% &7gesetzt." to arg 1
command /pay [<player>] [<number>]:
    trigger:
        if arg 1 is not set:
            message "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/pay &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
        if arg 2 is not set:
            message "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/pay &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
            if arg 2 is set:
                if arg 2 is more than {zero}:
                    if arg 2 is smaller than {tokens.%player%}:
                        remove arg 2 from {tokens.%player%}
                        add arg 2 to {tokens.%arg 1%}
                        message "&aErfolgreich"
                        message "&bErfolgreich bekommen" to arg 1
                        stop
                    if arg 2 is more than {tokens.%player%}:
                        message "&cDu hast nicht genug Geld!"
                if arg 2 is smaller than {zero}:
                    message "&cBitte gebe einen Betrag über &70 &cein."
command /startgeld [<text>]:
    trigger:
        if arg 1 is not set:
            set {zero} to 0
            message "&eErfolgreich!"
 
code_language.skript:
command /settokens [<player>] [<number>]:
    permission: geld.setzen
    permission message: &6&lGELD &8| &7Dazu fehlt dir die Berechtigung.
    trigger:
        if arg-1 is set:
            if arg-2 is set:
                set {tokens::%arg 1%} to arg 2
                message "&6&lGELD &8| &7Der Kontostand von &c%arg 1% &7wurde auf &c%arg 2% &7gesetzt."
                message "&6&lGELD &8| &7Dein Kontostand wurde auf &c%arg 2% &7gesetzt." to arg 1
            else:
                send "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/settokens &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
        else:
            send "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/settokens &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
I'd suggest you using this one. It is shorter and.. better.. : P And use list variables! Instead of {tokens.%player%} use --> {tokens::%uuid of player%} It'll be VERY handy in the future if you just edit the single dot to ::
 
  • Like
Reactions: DieserTicket
code_language.skript:
command /settokens [<player>] [<number>]:
    permission: geld.setzen
    permission message: &6&lGELD &8| &7Dazu fehlt dir die Berechtigung.
    trigger:
        if arg-1 is set:
            if arg-2 is set:
                set {tokens::%arg 1%} to arg 2
                message "&6&lGELD &8| &7Der Kontostand von &c%arg 1% &7wurde auf &c%arg 2% &7gesetzt."
                message "&6&lGELD &8| &7Dein Kontostand wurde auf &c%arg 2% &7gesetzt." to arg 1
            else:
                send "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/settokens &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
        else:
            send "&6&lGELD &8| &7Benutze&8: &c/settokens &8(&cSpieler&8) (&cBetrag&8)"
I'd suggest you using this one. It is shorter and.. better.. : P And use list variables! Instead of {tokens.%player%} use --> {tokens::%uuid of player%} It'll be VERY handy in the future if you just edit the single dot to ::
It isn't shorter :emoji_stuck_out_tongue:
 
Status
Not open for further replies.