Fix this code for me.

  • Welcome to skUnity!

    Welcome to skUnity! This is a forum where members of the Skript community can communicate and interact. Skript Resource Creators can post their Resources for all to see and use.

    If you haven't done so already, feel free to join our official Discord server to expand your level of interaction with the comminuty!

    Now, what are you waiting for? Join the community now!

FabricioSouza

Well-Known Member
Mar 15, 2018
267
3
0
25
Could someone help me by fixing this code for me. Before talking bullshit: I'm starting in java I'm already doing basic java course. But I just need this help.

CODE

Java:
package br.com.FabricioSouza;
import org.bukkit.GameMode;
import org.bukkit.command.Command;
import org.bukkit.command.CommandExecutor;
import org.bukkit.command.CommandSender;
import org.bukkit.entity.Player;

public class Comandos implements CommandExecutor {
    
public boolean onCommand (CommandSender sender, Command cmd, String lb, String[] args){
    if (!(sender instanceof Player)) {
    
    }
    return false;
    }
Player p = sender;
if (args.length == 0) {
    p.sendMessage("§cUtilize: /gamemode <criativo, sobrevivência, aventura, espectador>.");
    return true;
    }
    if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gamemode")) || (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gm")){
        Object[] args;
        if (args[0].equalsIgnoreCase("criativo")) || (args[0].equalsIgnoreCase("creative")) || (args[0].equalsIgnoreCase("1")){
            if (args.length == 1); {
                if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                    p.setGameMode(GameMode.CREATIVE);
                    p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi foi definido para criativo.");
                }
    else if ((args[0].equalsIgnoreCase("sobrevivência")) || (args[0].equalsIgnoreCase("survival")) || (args[0].equalsIgnoreCase("0")) || (args[0].equalsIgnoreCase("sobrevivencia"))){
        if (args.length == 1); {
            if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                p.setGameMode(GameMode.SURVIVAL);
                p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para sobrevivência.");
            }
    else if (args[0].equalsIgnoreCase("aventura")) || (args[0].equalsIgnoreCase("adventure")) || (args[0].equalsIgnoreCase("2")){
        if (args.length == 1); {
            if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                p.setGameMode(GameMode.ADVENTURE);
                p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para aventura.");
            }
    else if (args[0].equalsIgnoreCase("espectador")) || (args[0].equalsIgnoreCase("spectator")) || (args[0].equalsIgnoreCase("3")){
        if (args.length == 1); {
            if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                p.setGameMode(GameMode.SPECTATOR);
                p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para espectador.");
                    }
            if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gmc")){
                if (args.length == 0); {
                    if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                        p.setGameMode(GameMode.CREATIVE);
                        p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para criativo.");
                    }
    else if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gms")) {
        if (args.length == 0); {
            if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                p.setGameMode(GameMode.SURVIVAL);
                p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para sobrevivência.");
            }
    else if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gma")) {
        if (args.length == 0) {
            if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                p.setGameMode(GameMode.ADVENTURE);
                p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para aventura.");
            }
    else if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gmspec")) {
        if (args.length == 0) {
            if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                p.setGameMode(GameMode.SPECTATOR);   
                p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para espectador.");
            }
            else {
                p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
        else {
            p.sendMessage("§cOs argumentos estam errados.");
    else {
        p.sendMessage("§cEsses comandos só podem ser executados por jogadores.");
    }
        }
            }
        }
    }
        }
    }
        }
    }
                }
            }
        }
    }
        }
    }
        }
    }
            }
        }
    }
}
 
For learning purposes, I would highly suggest just playing around with nested if statements a lot, do random stuff and try and create complicated trees, that way you can easily learn the formatting style needed for nested if statements, as your code lacked heavily in the proper structure, however it is fixed now

Java:
package br.com.FabricioSouza;
import org.bukkit.GameMode;
import org.bukkit.command.Command;
import org.bukkit.command.CommandExecutor;
import org.bukkit.command.CommandSender;
import org.bukkit.entity.Player;
 
public class Comandos implements CommandExecutor {
 
    public boolean onCommand (CommandSender sender, Command cmd, String lb, String[] args){
        if (!(sender instanceof Player)) {
            sender.sendMessage("§cEsses comandos só podem ser executados por jogadores.");
            return false;
        }
        Player p = (Player) sender;
        if (args.length == 0) {
            p.sendMessage("§cUtilize: /gamemode <criativo, sobrevivência, aventura, espectador>.");
            return true;
        }
        if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gamemode") || cmd.getName().equalsIgnoreCase("gm")){
            if (args[0].equalsIgnoreCase("criativo") || args[0].equalsIgnoreCase("creative") || (args[0].equalsIgnoreCase("1"))){
                if (args.length == 1); {
                    if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                        p.setGameMode(GameMode.CREATIVE);
                        p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi foi definido para criativo.");
                    } else {
                        p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                    }
                }
            } else if (args[0].equalsIgnoreCase("sobrevivência") || args[0].equalsIgnoreCase("survival") || args[0].equalsIgnoreCase("0") || args[0].equalsIgnoreCase("sobrevivencia")){
                if (args.length == 1); {
                    if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                        p.setGameMode(GameMode.SURVIVAL);
                        p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para sobrevivência.");
                    } else {
                        p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                    }
                }
            } else if (args[0].equalsIgnoreCase("aventura") || args[0].equalsIgnoreCase("adventure") || args[0].equalsIgnoreCase("2")){
                if (args.length == 1); {
                    if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                        p.setGameMode(GameMode.ADVENTURE);
                        p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para aventura.");
                    } else {
                        p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                    }
                }
            } else if (args[0].equalsIgnoreCase("espectador") || args[0].equalsIgnoreCase("spectator") || args[0].equalsIgnoreCase("3")){
                if (args.length == 1); {
                    if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                        p.setGameMode(GameMode.SPECTATOR);
                        p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para espectador.");
                    } else {
                        p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                    }
                }
            } else {
                p.sendMessage("§cOs argumentos estam errados.");
            }
        }
        else if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gmc")){
            if (args.length == 0); {
                if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                    p.setGameMode(GameMode.CREATIVE);
                    p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para criativo.");
                } else {
                    p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                }
            }
        }
        else if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gms")) {
            if (args.length == 0); {
                if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                    p.setGameMode(GameMode.SURVIVAL);
                    p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para sobrevivência.");
                } else {
                    p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                }
            }
        }
        else if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gma")) {
            if (args.length == 0) {
                if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                    p.setGameMode(GameMode.ADVENTURE);
                    p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para aventura.");
                } else {
                    p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                }
            }
        }
        else if (cmd.getName().equalsIgnoreCase("gmspec")) {
            if (args.length == 0) {
                if (p.hasPermission("t.gamemode")) {
                    p.setGameMode(GameMode.SPECTATOR);
                    p.sendMessage("§eSeu modo de jogo foi definido para espectador.");
                } else {
                    p.sendMessage("§cVocê precisa do grupo Gerente ou Superior para executar este comando.");
                }
            }
        }
    }
}